One of the forms of exhibition that I am interested in is live audiovisual sets (or live AV). In this format, I used the same system that in my installations and short films to manipulate scenes in real time along with the music.

 

This allows me to produce new recombinations of different pieces with variations that make each performance unique. The result is concerts with a strong component of synaesthetic audiovisual synchrony, which explore experimental noise, ambient, dub or digital hardcore music.

 

I have been experimenting with this format since 2005, and have performed it in different spaces such as the Museum of Modern Art in Buenos Aires, the Sivori museum, the E3 museum, the cultural center of Belgrade (Serbia), festivals such as Mutek  or Panoramica, online concerts by TVL rec CEE chicago and realmix independent

spaces such as Loophole or Sameheads (Berlin), Ballesta (Madrid) among others.

 

. . . . .. . . .. . . .. . . . . .. . . . . . . .. .. . . .... . . . . .. . .... .. ........... . .. . . . .. .. ................ ... . . .. . . .. .. .. .. ..

 

Una de las formas de exhibición que me interesan son los sets audiovisuales en vivo (o live AV). En este formato utilizo el mismo sistema que en mis instalaciones y cortometrajes para manipular escenas en tiempo real junto con la música.

 

Esto me permite producir nuevas recombinaciones de diferentes piezas con variaciones que hacen que cada interpretación sea única. El resultado son conciertos con un fuerte componente de sincronía audiovisual sinestésica, que exploran el noise experimental, el ambient, el dub o el hardcore digital.

 

Llevo experimentando con este formato desde 2005, y lo he realizado en diferentes espacios como el Museo de Arte Moderno de Buenos Aires, el museo Sivori, el museo E3, el centro cultural de Belgrado (Serbia), festivales como Mutek o Panoramica, conciertos online de TVL rec CEE Chicago y Realmix y espacios independientes

como Loophole o Sameheads (Berlín), Ballesta (Madrid) entre otros.

 

 

 

 

 

MATEO AMARAL